Plotseling vertrek en grootse plannen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen N. Schurink - WaarBenJij.nu Plotseling vertrek en grootse plannen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen N. Schurink - WaarBenJij.nu

Plotseling vertrek en grootse plannen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeroen N.

04 Juli 2006 | Thailand, Bangkok

Eigenlijk ben ik zeer overhaast vertrokken uit Singapore. Er was immerse en reden dat ik daar nog was. Een tijd geleden was er het plan om samen met Ghislane op pad te gaan. Dat was inmiddels van de baan, maar elkaar ontmoeten was toch wel iets wat ik graag wilde. De scriptie lag even stil dus maar andere dingen gaan doen. Tot ik een berichtje kreeg, Ghis had nog niets van zich laten horen, dat ze de volgende dag uit Singapore zou vertrekken. Ik heb dus onmiddelijk ook een ticket geboekt, en ben de volgende morgen naar het vliegveld gegaan om in ieder geval goeie dag te zeggen. Daar aangekomen kon ik ook meteen vliegen ipv tot ’s avonds te moeten wachten.

Dat gedaan en op Bangkok airport Ghis haar vlucht afgewacht. Dat ze verrast was, was duidelijk, maar wat ze er mee aan moest wist ze niet. Even hebben we gepraat, maar ze was behoorlijk in de bonen. Ze heeft het ontzettend naar haar zin gehad in Australie en mist al haar vrienden van daar. Mij, zou later blijken, had ze al lang al uit haar hoofd gezet. Maar ja, dat ter zijde.

Met de taxi naar Khaosan Raod, ook ik heb teveel betaald maar wat is nou een paar euro.. Hostel opgezocht en maar eens gaan rondwandelen. Wat een chaos zeg, grote straat met allemaal winkeltjes, voor de winkeltjes een soort aaneengesloten rij marktkraampjes waar ook weer van alles wordt verkocht. Dan heb je nog de rijdende voedselwagentjes waar je voor 40 cent een noodles met gebakken ei kan krijgen of 20 cent voor kip, rund of varken op een stokje.

Omdat ik nog niet echt plannen had, ben ik eens gaan bedenken wat ik zou willen gaan doen. Overal backpackers hier en je komt overal eensgezinde mensen tegen. Door alle verhalen en tips ben ik een eigen plan gaan bouwen wat te doen. Nu ik er toch alleen voor sta kan ik weer doen en laten wat ik wil. Een grens is geen grens en geen brug is te ver.

Dus. Vanavond vertrek ik naar het noorden van Thailand, Chiang Mai, van daaruit ga ik iets van een toer boeken door de Jungle. Weer terug in Chiang Mai, ga ik in 2 dagen een stuk van de Meekong Rivier bedwingen richting Laos. M’n Visa is imiddels binnen. Met de bus zal ik het laatste stukje naar Vientiane afleggen. Vanuit daar wil ik naar Cambodja, ik heb begrepen dat er een rechtstreeks vliegtuig gaat, maar dat zien we dan wel weer. Ook kan het over land, maar das een haast uitgestorven gebied, schijnt wel ontzettend mooi te zijn. We gaan het zien.

Ik Cambodja wil ik naar Angkor Wat en Phnom Penh. Ook daar neem ik een paar dagen de tijd voor. Daarna weer terug naar Bangkok. Dan gaan we de trip naar het zuiden plannen, daar duiken en chillen op de eilanden. Wanneer ik terug kom, geen flauw idee, ik heb inmiddels m’n hand laten lezen en daarvan werd gezegd dat er ergens in augustus een hele goede reden is om richting huis te gaan. Wat het precies was, is niet zichtbaar, maar het zal waarschijnlijk met het opraken van geld te maken hebben.

De afgelopen dagen heb ik de toerist uitgehangen in Bangkok. Vrijdag met iemand het openbaar vervoer getest, geen toeristen boten, maar gewoon tussen de Thai over de rivier. De skytrain uitgeprobeerd, is een handig en snel ding. Een aantal bezienswaardigheden gezien en naar enorme winkelcentra geweest, echt ongelofelijk. Ons door een toek toek (kleine open scootmobiel) driver laten afzetten en naar een of andere foute shop geweest. Daar brengen ze je langs en daar krijgen ze dan benzine bonnen voor. Allemaal kitch wat ze je aan proberen te smeren. We wisten dat het zou gebeuren dus maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om het op de foto te zetten, dit stelde ze niet erg op prijs, maar ja, we zijn en blijven toeristen.

Zondag ben ik met en gids naar de Grand Palace en twee tempels geweest. Ze zijn hier echt helemaal weg van hun koning. ’s Avonds Superman returns gezien en ook daar de koning..... Na 20 minuten reclame stond opeens iedereen op. Soft muziekje op de achtergrond en allemaal foto’s van The King, met de tekst er onder, neem een moment de tijd om je respect aan de koning te tonen. Ongelofelijk, zouden ze in Nederland eens moeten proberen.

Dan de maandag. Dit was een dag van afronden. En naar mijn idee is het aardig gelukt.
Een scriptie schrijven kan je overal, het enige wat je nodig hebt is een computer, internet en word, het liefst een nederlandstalige versie, maar met engels lukt het ook. Voornamelijk dat laatste was een probleem in Bangkok. Maar na lang zoeken ergens een computer met geschikte software. Gister de hele dag zitten werken, dat ding moest af. Had nog een paar aanpassingen en wat schaaf werk. Puntjes op de i en met Hilko even het geheel doorgenomen wat betreft uitprinten inbinden en inleveren. Als het goed is gaat hij vandaag naar Bureau Onderwijs. O 15 juli is als het goed is m’n punt binnen.

Toen ik bijna klaar was met de scriptie, ontstond er plotseling een mail wisseling met Ghislaine, ook zij zit immers in Bangkok, maar zou gisteravond vertrekken. Omdat ik haar trui uit Nederland had meegenomen, leek het handig die haar te doen toekomen, ook omdat ik bagage kwijt moet om goedkoop te kunnen vliegen. We hebben ongeveer een uur staan praten, zij is inmiddels vertrokken naar het zuiden. Om daar op een eiland een beetje tot rust te komen en te stabiliseren en relativeren. Of we elkaar hier in Azie nog eens zullen zien merken we dan wel weer. Het gesprekje was in ieder geval goed al had ik het idee dat we best wat langer had gekunt. Zij moest echter haar trein halen, dus dat zat er niet in.

Tot zover scriptie.
Tot zover Ghislaine.

Nu m’n plannen maar eens echt gaan uitvoeren.
Inmiddels heb ik ook een aantal foto’s ge-upload. Ook bij de vorige berichten.
Ik hoop dat in Nederland het met iedereen goed gaat en dat het mooie weer een beetje aanhoudt. Succes en groeten,

Jeroen

  • 04 Juli 2006 - 08:01

    A:

    Jezus Jeroen,
    Wat een verhaal! De rest zie mail!

  • 04 Juli 2006 - 08:11

    Peanuts:

    goed werk schoen, effe scriptietje inkoppen en orde op zaken stellen. go kick some ass in azie!

  • 04 Juli 2006 - 08:32

    Willemijn:

    Hai Schurink, wil ik je bellen, ben je in thailand, ik let ook echt niet op!!
    Goed dat je scriptie bijna rond is, jij held!
    Genieten daar, en ik lees graag jou (waanzinnig lange!) reisverhalen!
    Veel liefs!

  • 04 Juli 2006 - 08:44

    Wicky:

    Ha die Schuur, ik merk dat jij dezelfde dingen in Bangkok hebt gedaan als ik. Op de hoek van Khaosan Raod (aan de kant van de rivier) zit aan de linker kant helemaal bovenin een erg relaxte club. Kan je een beetje uitkijken over de stad. Mocht je er nog komen.....

    Verder is het misschien interessant om rekening te houden met de Full Moon Party op Koh Phang Ngan. Was erg relaxt toen ik er was (zie LP).

    Veel plezier in het noorden van Thailand en de rest van de landen die je gaat bezoeken en hou wat geld over voor eind augustus.....

    groeten Emiel

  • 04 Juli 2006 - 09:37

    Alexander&Marieke:

    Klinkt erg goed al die plannen van je! Foto's zijn ook nice! S******* klaar; genieten maar!
    Groetjes broer en zus

  • 04 Juli 2006 - 16:04

    Laurens:

    Geniet ervan gast! De foto's zijn iig goed gelukt!

  • 04 Juli 2006 - 18:18

    Nel:

    Wat een verhaal zeg! Je ziet wel weer wat van de wereld, leuk die foto's. Geniet maar lekker van je reis. Kijk wel goed om je heen hoor!
    Liefs van je "tante" Nel

  • 05 Juli 2006 - 11:17

    Henri:

    Al lekker wat gezien dus daaro, en nog meer de komende tijd zo te lezen.

    eind augustus en geld op? hmm ik kan 1 reden bedenken: INKOM ;)

  • 08 Juli 2006 - 15:31

    Lenneke:

    He Jeroen, duurde ff voordat ik je site gevonden heb... Heb veel nieuws gemist uit nederland hoor ik! Ga zelf over een week al weer terug, maar Ghana erg missen denk ik! Tot in Nl, liefs Len

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen N.

Was onduidelijk maar werd: Amsterdam(Nederland)--> Parijs(frankrijk)--> Singapore(Singapore)--> Bangkok(Thailand--> Changmai--> Changkong--> PakBeng(Laos)--> Luang Prabang--> Vang Viene--> Vientienne--> Siem Reap(Cambodja)--> Phnom Penh--> Bangkok(Thailand)--> Koh Tao--> Koh Phangan--> Bangkok--> Amsterdam(Nederland)

Actief sinds 17 Juni 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 14843

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2011 - 15 November 2011

Kenia en Tanzania (+Zanzibar)

28 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Polen en Tsjechië

11 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amman, Syrie en Turkeije

18 December 2008 - 06 Januari 2009

Jordanie en de Palesteinse gebieden

08 September 2008 - 08 Oktober 2008

Amerika

21 Juni 2006 - 02 September 2006

Singapore, Thailand, Laos en Cambodja

29 April 2001 - 10 Augustus 2001

Australië

21 December 2000 - 02 April 2001

Ruim 3 maanden in de sneeuw

21 Juni 2000 - 08 Oktober 2000

Portugal aan de atlantische Oceaan

Landen bezocht: