Singapore... en nu.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeroen N. Schurink - WaarBenJij.nu Singapore... en nu.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeroen N. Schurink - WaarBenJij.nu

Singapore... en nu....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeroen N.

24 Juni 2006 | Singapore, Singapore

Beste allemaal,

Zoals iedereen inmiddels wel weet kan ik het woord thesis of scriptie niet meer horen. Toch zit ik net als afgelopen zes maanden ook nu weer achter een PC en probeer de laatste hand te leggen aan het oh zo gevreesde stuk tekst.

Een stormachtige week voor vertrek met nauwelijks de tijd om m’n spullen te pakken, laat staan na te denken over wat te doen in Singaopre. Hier nu aangekomen moet ik immers opnieuw beginnen met het plannen van een vakantie.

De reis was prima, al had ik liever Nederland – Argentinie op een andere lokatie gezien. Zonder vertraging in de avonduren Singapore binnenkomen was heel anders dan dat ik me dat enkele weken terug had voorgesteld. Met gemengde gevoelens zullen we maar zeggen.

Opzoek naar een hotel eerst maar eens navraag gedaan wat er beschikbaar is. Altijd heel fijn om de mededeling te krijgen dat er een enorm IT-congres bezig is en dat alles “full booked” is. Misschien in het Hilton of het Carlton hotel nog enkele kamers..... Toch de Lonely Planet open geslagen en kijken wat die te bieden had. Op de bonnevooi maar naar een van de hostels. Omdat de man voor mij bij de receptie zijn reservering cancelde had ik de mazzel een bed te vinden verder was alles vol, later zou blijken dat er ook in andere hostels geen plek meer was....

Prima geslapen, immers een tweepersoons bed in je eentje zijn we gewend en dat ik pas halverwege de nacht de schakelaar van de airco vond was eerder prettig dan vervelend. Het is maar hoe je het bekijkt.

De eerste dagen dus lekker in het internetcafe. Overdag is het hier ruim 30 graden en ook lekker vochtig, heerlijk die tropen. Overal loeien de airco’s dus ook hier in dit hok vol PC’s. (’s Avonds) eten is geen probleem, voor 4 á 5 Singapore Dollar (deel door 2 en je hebt euro’s) kan je prima eten. Echt de stad verkend heb ik nog niet, dat staat zondag op het programma. Vrijdag avond biertjes wezen drinken bij een buurjongen van 20 jaar terug, werkt hier, heeft een mooi apartement, is getrouwd en 2 kinderen inmiddels. Als ik zin heb kan ik daar een duik nemen in het zwembad dat er is en das een prima vooruitzicht na een dagje ploeteren achter de PC.

Alle kommentaren van m’n eerste begeleider zijn inmiddels verwerkt dus het wachten is op m’n tweede begeleider. Tot die tijd waarschijnlijk in Singapore. Ondertussen toch al plannen aan het maken om straks verder te gaan. Te beginnen met zondag ’s nachts de wedstrijd Nederland – Portugal zien in het zogenaamde Holland House hier in Singapore.

Vliegen is hier nog goedkoper dan met Easyjet in Europa. Dus het plan is om eerst naar Bankok te vliegen. Van daaruit allerlei activiteiten te gaan ontplooien, op tocht door de jungle in het noorden van Thailand en eigenlijk naar Cambodja te gaan voor een paar dagen, heb daar al een aantal goede verhalen over gehoord. Dan hoop ik vanuit Bankok rustig van eiland naar eiland en strand naar strand weer af te zakken naar Singapore. Ondertussen genieten van vakantie, vrijheid en de onderwaterwereld.

Wanneer ik precies terug ga dat zien we dan wel weer, want uiteraard krijgt/heeft ook dit avontuur weer een staartje.

Ik hoop dat het weer in Nederland nog steeds goed is en dat iedereen er tussen de bedrijven door ook van kan genieten. De laatste loodjes en laatste tentamens goed zullen gaan en we er na de vakantie weer volop tegenaan kunnen.

Foto’s heb ik nog niet, maar die zullen hopelijk spoedig volgen.

Tot de volgende mail,

Jeroen

  • 24 Juni 2006 - 09:07

    Marga:

    Geniet ervan!

  • 24 Juni 2006 - 09:23

    Martine:

    he jeroen, hoop dat die thesis ( sorry toch even verboden woord) snel af is, en dat je echt kan gaan genieten van een wel verdiende vakantie!! succes met alles, en geniet ervan!xxxx

  • 24 Juni 2006 - 09:32

    Michiel:

    Hey schuur,

    vermakt uw eig een bietje? De laatste college dagen breken idd aan hier(ik heb zowaar een toets gehaald :P) en de eerste vakantie dagen komen er aan. Bij deze wou ik eiegnlijk even aan jou vragen een overvloed aan leuke fotos te maken en van tijd tot tijd zown leuk verhaaltje te schrijven want we willen precies weten hoe het gaat daar :D....Groeten

  • 24 Juni 2006 - 09:53

    Leonie:

    hey neefje,
    ik wilde je nog even heel veel plezier wensen daar aan de andere kant van de wereld. Ik heb eigenlijk weer een biebdagje gepland maar het is hier zo mooi weer dat ik misschien ook wel lekker op mijn dakterras een poging ga wagen om te studeren. Nog 2 weekjes en dan heb ook ik vakantie. Ik hoop dat je een hele fijne tijd krijgt en zoals je je plannen nu beschrijft wordt het een gave trip. We lezen het wel.

    groetjes van je nichtje leonie

  • 24 Juni 2006 - 10:20

    Elsemieke:

    He pop, klinkt allemaal alweer best prima. Heel veel plezier, ik zal het je maar vergeven dat je mijn verjaardag vergeten bent ;) Kuskus

  • 24 Juni 2006 - 10:29

    Douwe:

    He Jeroen,

    Ben helemaal vergeten je een goede reis te wensen, dus alsnog: goede reis! Maak er wat moois van.

    Over Thailand gesproken, ik vond Bangkok leuk, maar eigenlijk was het binnenland nog leuker, zeker als je daar wat van die primitieve dorpen kan bezoeken, echt een aanrader!

  • 24 Juni 2006 - 12:20

    LeweyBlewey:

    Hey dewd, klinkt goed!

    Sucky sucky, 5 dolla?

  • 24 Juni 2006 - 15:05

    Marieke:

    Hai Broer,
    Nou dat klinkt als een puik plan!
    Ik heb ondertussen mijn scriptie gelukkig toch nog gehaald! Bij jou gaat dat vast ook goed komen! Succes nog met die allerlaatste loodjes vanuit Singapore! En dan heel veel plezier met het genieten van je vakantie en de reis!
    Besitos

  • 24 Juni 2006 - 17:22

    Noortje:

    hey Jeroen, lukt het een beetje met je scriptie? Hoop dat ie snel af is. En alvast heel veel plezier op reis!

  • 24 Juni 2006 - 19:47

    Henrike:

    Cambodja, wat een goed idee... :P


  • 25 Juni 2006 - 09:11

    Bijs:

    Schurink,
    Misdraag je.
    Groeten!

  • 25 Juni 2006 - 10:25

    Alexander:

    Heej Broerr
    Veel plezier he en maak nou nog ff je scriptie goed af ben je ook klaar met dat gedoe! Succes en geniet ervan!

  • 25 Juni 2006 - 13:02

    Flow / Tuuur Tarrr:

    Ik wacht met smacht op de volgende mail :) Probeer idd tussen het scriptieverbeteren door verdiend vakantie te hebben!

  • 25 Juni 2006 - 18:06

    Weijers:

    Binky Toy,

    Goed te horen dat je aangekomen bent en alles "ok" is. Geniet er van en ik zal je verhalen in de gaten houden. Succes met de these!!

    MHG Weijers

  • 28 Juni 2006 - 13:13

    Karen:

    Hee Jeroen,

    Succes met je thesis nog! Daarna lekker relaxen en vakantie vieren daar, wel mooi uitzicht toch! Heel veel plezier met je rondreizen en ik zie je na de vakantie weer!! HAVE FUN!!

    X Karen

  • 28 Juni 2006 - 15:36

    Rutger:

    Hé Schuur,

    sterkte met je scriptie en de rest, en heb daarna (nu ook al wel natuurlijk) veel plezier van je Aziatische escapades!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen N.

Was onduidelijk maar werd: Amsterdam(Nederland)--> Parijs(frankrijk)--> Singapore(Singapore)--> Bangkok(Thailand--> Changmai--> Changkong--> PakBeng(Laos)--> Luang Prabang--> Vang Viene--> Vientienne--> Siem Reap(Cambodja)--> Phnom Penh--> Bangkok(Thailand)--> Koh Tao--> Koh Phangan--> Bangkok--> Amsterdam(Nederland)

Actief sinds 17 Juni 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 14846

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2011 - 15 November 2011

Kenia en Tanzania (+Zanzibar)

28 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Polen en Tsjechië

11 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Amman, Syrie en Turkeije

18 December 2008 - 06 Januari 2009

Jordanie en de Palesteinse gebieden

08 September 2008 - 08 Oktober 2008

Amerika

21 Juni 2006 - 02 September 2006

Singapore, Thailand, Laos en Cambodja

29 April 2001 - 10 Augustus 2001

Australië

21 December 2000 - 02 April 2001

Ruim 3 maanden in de sneeuw

21 Juni 2000 - 08 Oktober 2000

Portugal aan de atlantische Oceaan

Landen bezocht: