Aankomst en ervaringen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jeroen N. Schurink - WaarBenJij.nu Aankomst en ervaringen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jeroen N. Schurink - WaarBenJij.nu

Aankomst en ervaringen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeroen N.

27 Oktober 2011 | Kenia, Nairobi

Na een geweldige dag op zaterdag 22 oktober waarbij we in de aanwezigheid van heel veel vrienden en familie elkaar het Ja-woord gaven zijn we zondag opgestaan hebben genoten van onze cadeaus en hebben onze tassen ingepakt.
Maandag ochtend vroeg de trein in naar Schiphol. Nog even naar Marga Schurink gezwaaid en in het vliegtuig gestapt.
In het hotel aangekomen moe maar voldaan ons bed opgezocht in afwachting van onze avonturen.
De volgende morgen een wandeling door de stad op zoek naar de "matatu's" (kleine busjes voor openbaar vervoer) om daar mee naar het giraffe center te gaan. We werden nogal vreemd aangekeken de stad staat bekend als "Nairobery" en wij wilden het de mensen wel heel makkelijk maken.
Het giraffe center was leuk. Het draait om de giraffen, je kan ze voeren en je krijgt prima uitleg over het project.
Vanuit daar weer naar de matatu gelopen en na een overstap opgepikt door de privé chauffeur van Suzanna, een oud collega van Henrike uit Jordanië, nu woonachtig in Nairobi. Daar veel besproken over de onveilige situatie en horror verhalen. Ook lekker gegeten en met de taxi naar huis. Een andere manier is na zonsondergang niet meer verantwoord.
De volgende dag zijn we het overheidsdistrict gaan bezichtigen. De kantoren van de president (Kibaki) en de prime minister (Odinga). In het conference center, gelegen naast het supreme court of Kenya, kan je naar het helikopter dek, 30ste verdieping, voor een magnifiek uitzicht over de stad. Een gids die alles uitlegt en aanwijst laat je de hele stad zien.
Vervolgens kwamen we het parlement niet in omdat en besprekingen bezig waren. Het is een kleine Big Ben replica nog neergezet door het Britse koloniale regime.
Daarna lekker in het park gaan lezen tussen de Kenianen. Als enige blanken wel een beetje vreemd, maar prima toeven. Goed verbrand bleek later, vanaf heden dus goed smeren.
's Avonds zijn we naar restaurant "Carnivore" geweest. Vroeger bekend om z'n zebra steak, maar die mag niet meer. Wel hebben we ons tegoed gedaan aan kip, kalkoen, beef, ox, ox-balls, struisvogel en krokodil. Met een rond buikje weer naar het hotel. Onderweg security checks vanwege de explosies, maar een onveilig gevoel hebben wij niet gehad in deze drukke stad. Overal honderden mensen op straat, op zoek naar.... iets.

Vandaag gaan we met de bus naar Nakuru en dan door naar het Victoria meer.

Groet,
Henrike en Jeroen

• 27 Oktober 2011 - 16:09

Sophie:

Geniet ervan!

• 27 Oktober 2011 - 19:20

P. De Weijer:

Tja, dan zonnetje daar is inderdaad oppassen, ik voel nu nog de vellen hangen. Geniet van de reis!!!!